Vilkår og betingelser

BYTTE

Her finner du informasjon om hvordan du bytter! Du har 14 dager på å bestemme deg om du vil beholde produktene dine, regnet fra og med du eller en annen du har utnevnt mottok pakken din. Husk at alle artikler som sendes tilbake til oss skal være i sin opprinnelige tilstand, samt skal ha alle etiketter og merkelapper.

Husk på at du ikke kan skrive hva du vil bytte til på returslippen. Du må i så fall legge inn en ny bestilling på hjemmesiden på de artiklene du ønsker istedenfor de du returnerer.

HVORDAN GJØR JEG ET BYTTE?

Når du foretar et bytte må kjøper selv besørge frakt på de varene du sender tilbake. Du legger selv inn en ny ordre på det du vil bytte til. Slik gjør du:

  1. Fyll ut angreskjemaet som følger med i forsendelsen, fyll inn antall varer det gjelder, og kryss av for bytte.
  2. Legg i angreskjemaet sammen med det du vil returnere/bytte i emballasje som holder for postgangen. 
  3. Dersom varen du returnerer ikke er i salgbar stand, vil det påvirke tilbakebetalingen din.
  4. Franker og lever inn returen til transportør, Ta vare på kvitteringen til vi har bekreftet at vi har mottatt returen din! Det er ditt eget ansvar å kunne vise til at retur er sendt.
  5. Legg inn en ny bestilling på det du vil bytte til.

MIN RETUR

Sto ikke varen til forventningene dine, eller vil du bytte størrelse? Her finner du informasjon om hva som skjer når du har sendt en retur eller gjort et bytte. Husk at du har 14 dager på å bestemme deg for om du ønsker å beholde produktene, regnet fra den dagen du mottok pakken.

Husk at du som kunde er ansvarlig for returen frem til vi har mottatt og registrert den, så ta alltid vare på kvitteringen du får når du leverer inn pakken. Av og til kan det ta opptil 14 dager før en retur kommer inn hos oss og blir behandlet på lageret.

KOSTER DET NOE Å GJØRE EN RETUR?

Ja, du er selv ansvarlig for å betale fraktkostnad ved retur.

FÅR JEG BEKREFTELSE PÅ AT DERE HAR MOTTATT MIN RETUR?

Du vil få en returbekreftelse på e-post/SMS så fort vi har mottatt din retur. Det kan noen ganger ta litt tid for en retur å komme tilbake til oss og den behandles på vårt lager. Har du ikke mottatt returbekreftelse innen 20 virkedager ta kontakt på butikk@madsendesign.no

FÅR JEG EN NY FAKTURA PÅ DET NYE BELØPET, ELLER TILBAKEBETALT DET JEG HAR BETALT OM JEG GJØR EN RETUR?

Ja, dersom det er noe igjen å betale på fakturaen sender vi en oppdatert faktura på e-post til deg etter at vi har behandlet din retur. Har du betalt med kort vil pengene tilbakebetales så fort din retur er behandlet, forutsatt at varen er i salgbar stand. 

Hvis du vil betale fakturaen din før vi har behandlet din retur så trekker du fra beløpet for varene du har returnert. 

KAN JEG RETURNERE VARER FRA FORSKJELLIGE BESTILLINGER I SAMME PAKKE?

Det går selvfølgelig helt fint å legge varer fra forskjellige bestillinger i en og samme returpakke. Husk bare på at du må sende med et returskjema for hver bestilling, hvis ikke får vi ikke registrert returene dine.

KAN JEG RETURNERE SALGSVARER?

Selvfølgelig! Du har samme retur- og bytterett for alle varer du handler hos oss.

NÅR FÅR JEG TILBAKEBETALINGEN MIN?

Så fort du har mottatt en returbekreftelse til din e-postadresse så starter prosessen for din tilbakebetaling.

  • Betalingskort, 1-5 bankdager. Tilbakebetalingen blir gjort til samme konto som ble brukt ved kjøpet.

ANGRERETT

Du har alltid angrerett i 14 dager iht. gjeldende lover og regler. Dette betyr at du som kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å gi beskjed til Day or Night om dette innen 14 dager fra du, eller noen på dine vegne, mottar/henter pakken (angrefristen). Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Varen skal sendes i retur innen 14 dager fra du gir oss informasjon om at du ønsker å angre ditt kjøp. Originalemballasje og eventuelle merkelapper skal legges ved i returen. Intimprodukter må ligge i originalforpakning med ubrutt forsegling. Hvis du har fått feil eller defekt vare står vi selvsagt for returkostnaden. For mer informasjon om angrerett, se våre allmenne vilkår.

HVORDAN BRUKE ANGRERETTEN?

Et angrerettskjema sendes med din Ordrebekreftelse og alt du trenger å gjøre er å følge instruksjonene nedenfor for å benytte deg av din angrerett. Hvis du vil, kan du meddele oss på andre måter, men vi anbefaler deg å følge instruksjonene nedenfor for raskest mulig returhåndtering.

1) Fyll i korrekt returårsak på angreskjemaet på baksiden av følgeseddelen som fulgte med din pakke.
2) Legg angreskjemaet og varen(e) du vil returnere i emballasje som holder for transporten.
4) Lever din pakke til din valgte transportør. (Ta alltid vare på innleveringskvitteringen).
5) Ferdig! Nå venter vi på at din retur skal komme til vårt lager. Så fort vi har mottatt og behandlet din retur sender vi deg en returbekreftelse via e-post.

Finner du ikke ditt angrerettskjema? Ta kontakt på butikk@madsendesign.no  så sender vi et nytt.

REKLAMASJONSRETT

Reklamasjonsretten dekker varer som er feilaktige ifølge gjeldende forbrukerlover. Hvis du ønsker å varsle om feil ved bestilt vare, skal du kontakte oss så snart som mulig etter at du har oppdaget feilen. Reklamasjoner som gjøres innen to måneder fra du oppdaget feilen anses alltid for å ha blitt gjort i rett tid. Du som konsument har 2 års reklamasjonsrett. Reklamasjonen gjelder ikke vanlig slitasje.

Vi betaler selvsagt for returfrakten ved godkjente reklamasjoner. For fullstendig informasjon om din reklamasjonsrett, sjekk ut vår allmenne vilkår.

Slik gjør du en reklamasjon:

  1. Send oss en e-post på butikk@madsendesign.no  der du beskriver hva og hvorfor du ønsker å reklamere på en vare, legg gjerne med et bilde så kan det være at du slipper å sende varen tilbake. 
  2. Hvis varen skal returneres. Fyll ut angrerettsskjemaet.
  3. Legg angrerettskjemaet og plagget du vil reklamere i passende emballasje.
  4.  Lever din pakke til ditt utleveringssted (ta alltid vare på innleveringskvitteringen)
  5.  Ferdig! Nå venter vi på at din retur skal komme til vårt lager slik at vi kan granske og godkjenne din reklamasjon. OBS! Husk at en reklamasjon kan ta litt lengre tid å få svar på enn en retur.

Finner du ikke ditt angrerettskjema? Ta kontakt på butikk@madsendesign.no i så sender vi et nytt.

Vi står selvfølgelig for returfrakten ved godkjente reklamasjoner. For fullstendig informasjon om din reklamasjonsrett, sjekk ut våre allmenne vilk

Handlekurv